Pilates na reformerech

Reformer je nejvíce variabilní pilates stroj vymyšlený Josepfem H. Pilatesem. Skládá se z pevného rámu, pohyblivého vozíčku (carriage), pružin, footbaru a táhel (oček). Cvičení na refomeru jsou adresovaná na všechny části těla, cvičí se vleže na zádech, vsedě, vkleče, na břiše, ve stoji, ze strany. Může se používat box (krátký a dlouhý box), tyč a další pomůcky (magic circle, roller, míčky,…) Variací cvičení na reformeru je nespočet, od jednoduchých izolovaných pohybů, přes komplexní pohyby zahrnující práci celého těla.

Pružiny

Pružiny (springs) se liší svou tuhostí a poskytují odpor a napětí nebo podporu pro všechna cvičení, kdy klient tlačí proti footbar, tahá za očka, sedí na boxu nebo stojí na vozíčku. Rozlišují se barevně, od žluté – nejlehčí, přes modrou, červenou, případně zelenou. Kombinací pružin vzniká velké množství dávkovaného odporu, vhodného pro jednotlivé partie či náročnost cvičení u každého klienta zvlášť. Pružiny se zahakují na háčky na tzv. spring bar.

Hlavová opěrka

Hlavová opěrka (head rest) má tři polohy – rovně, menší a větší ohnutí, pro zajištění komfortní polohy hlavy během cvičení. Vždy je v poloze na plocho při cvičeních s pánví nad podložkou. Vedle hlavové opěrky najdeme odejmutelné ramenní opěrky, s různým využití při cvičení.

Footbar 

Footbar – umístění v přední části stroje, lze nastavit do různých výšek. Tot nastavení výšky footbar je zásadní pro cvičení vleže na zádech i ve stoji a v kleče. Poloha se nastavuje jednoduchým a rychlým odaretováním a zpětným zaletováním šroubu. Základní pravidlo zní - vyšší pozice footbar je vhodná pro menší kliety, nižší pro vyšší.

Očka/táhla

Očka/táhla (ropes, straps) – lana s očky pro nohy i ruce k variacím cvičení pro stabilizaci pletence pánevního a ramenního a k posilování končetin. Očka mají nastavitelnou délku dle variací cvičení a jsou zavěšená na kolíčkách (silver pegs) za ramenními opěrkami.

Jumping – board

Jumping – board – deska sloužící k technice skákání, kardio cvičením, prací s ploskou nohy

Box

Box – rozšiřuje varianty cvičení na reformeru o cvičení vleže na břiše, a mnoha cvičeni vsedě. Boxu položenému na délku vozíčku říkáme „dlouhý box“, na šířku vozíčku „krátký box“.